Tags

We hebben in deze prachtige herfst butternutpompoenen bij de vleet. Heerlijk! Je kan me er niet mee straffen.

Omdat ik op mijn lijn wil letten, probeer ik extra veel soep te drinken. Lieve Byttebier leerde me al om groenten in de oven te grillen voor extra smaak. Sindsdien doe ik dit trouw.

Ik had nog een halve butternut liggen, sneed die in grove stukken om te etaleren op mijn bakblik. Een grote witte ui ging er ook bij.

Wat oversprenkelen met olijfolie en kruiden met Maldonzout. Dat vadouvan en de Fruit Pepper Orange hier goed zouden bij smaken, had ik onthouden uit de foodpairingles en dus gebruikte ik deze om extra smaak en pit te geven.
Vadouvan is een kruidenmengsel uit India. Het bevat kerrieblad, fenegriek, mosterdzaad en komijnzaad. De samenstelling kan per regio verschillen.

IMG_0488-0.JPG

Het geheel ging een 25 minuten in de oven op 180 graden.
Eens klaar, alles in de blender met nog wat kippenbouillon. Dan is het gewoon nog aanvullen met water volgens hoe dik je je soep wil. Het resultaat is een fluweelachtige soep met een subtiele pittige toets.
Ik heb afgewerkt met peterselie, maar had ik verse koriander in huis gehad, dan had dit mijn voorkeur genoten.

Heel snel klaar, geen werk, bijna geen afwas en superlekker…. Wat wil een mens meer?

IMG_0501-0.JPG